Klantenservice voedingsapotheker

KLANTENDIENST

Bij onze klantendienst kan je terecht, zowel wanneer je een vraag hebt voor onze apothekers, als wanneer je vragen hebt rond een bepaald aanbod of je levering. Je contacteert ons zo:

· Via email: info@voedingsapotheker.be

· Via telefoon: 02/342.42.50

De klantendienst is van maandag tot vrijdag open van 9u – 17u.

BESTELLEN & LEVEREN

Bestellen bij de voedingsapotheker kan eigenlijk heel eenvoudig.

1) Winkelmandje

Je selecteert de producten die je nodig hebt. Je hebt keuze uit 2500 producten. Vind je niet het product dat je zoekt, contacteer ons dan via info@voedingsapotheker.be

2) Adresgegevens & levering

  • Je kan je bestelling thuis laten leveren of op een ander leveradres
  • Je kan je pakket ook laten leveren bij 1 van onze 200 partner apothekers.

3) Betalen

Voor het betalen maken we gebruik van een partner, ICEPAY. Icepay is gespecialiseerd in online betalingen, en zorgt ervoor dat jouw betaling op een uiterst veilige manier gebeurt. De betaling gebeurt trouwens volledig bij hen. Wij krijgen enkel het bericht door of een betaling al dan niet goed is afgerond. Meer weten over Icepay

4) Bevestiging

Eens je betaling succesvol is afgerond, sturen we je een bevestiging van jouw bestelling. Ook wanneer jouw pakketje werd ingepakt en klaarstaat om opgehaald te worden door onze logistieke partner PostNL, laten we dat weten.

5) Verzending door PostNL

Voedingsapotheker.be heeft PostNL als logisitieke partner gekozen. Hierdoor kunnen we ook voor een perfecte afleverservice op zaterdag zorgen, zonder meerprijs.

PostNL houdt rekening met het leefpatroon van de ontvanger, en leveren daarom bij particulieren eerder in de late namiddag of avond. Als je pakje bij een bedrijf toekomt, probeert PostNL deze steeds overdag te leveren.

Als je niet thuis bent, ontvang je van PostNL een briefje met een ‘niet thuis-code’. Daarmee kan je bvb. de leveringsopties van je bestelling eenvoudig wijzigen, naar een PostNL Locatie of naar een andere dag. Na 2 niet geslaagde bezorgpogingen, wordt het pakketje naar een Post NL locatie gestuurd, waar het 14 dagen bewaard wordt.

6) Levertermijnen

Als een product bij de voedingsapotheker in voorraad is, kan je tot 18 uur bestellen, om het de dag nadien geleverd te krijgen. Wanneer je product bij één van onze partners in voorraad is, zijn er andere levertermijnen.

Een overzicht

Algemeen: Pakjes worden afgeleverd van maandag tot zaterdag. Enkel op zondag doen we geen leveringen. Onder ieder product staat de voorziene aflevertermijn vermeld.

Bestelling tijdens de week (van maandag tot vrijdag)

Product is voorradig: als je voor 18uur bestelt, leveren we het je de dag nadien.

Indien het product niet voorradig zou zijn, ziet u naast het product de eerst volgende leveringstermijn aangeduid.

Bestelling tijdens het weekend:

Als je in het weekend bestelt, leveren we pas op maandag. Op zondag kan je in principe bestellen tot 11u45, om het de dag nadien geleverd te krijgen. Bestel je op zondag na 11u45, dan leveren we je dinsdag.

7) Kosten voor levering

Leveren doen we enkel in België en Nederland.

Vanaf € 40 is je levering gratis in België, voor Nederland is dat vanaf € 50.

Bestel je voor minder dan € 40, betaal je in België een supplement van €2,95.

In Nederland betaal je bij een bestelling onder de € 50, een supplement van €3,95

RETOUR & KLACHTEN

1) Bestelling is nog niet verzonden

Als je nog geen bevestigingsmail hebt gekregen dat je bestelling is verzonden, kan je ons via info@voedingsapotheker.be of via telefoon (02.342.42.50) laten weten dat je afziet van deze bestelling. Wij storten u dan het reeds betaalde geld terug.

2) Bestelling is al verzonden

Wil je een product retourneren? Dat kan, zonder enig probleem.

Stuur een mailtje naar info@voedingsapotheker.be met vermelding van je naam, je ordernummer en de producten die je wenst te retourneren. Wij laten je dan weten op welke manier u het gemakkelijkste uw retourrecht uitoefent. Je kan ons ook steeds bellen op 02.342.42.50.

Eens je onze bevestiging in handen hebt, kan je je product gratis terugbrengen naar één van onze partner apotheken. Je kan het product ook terugzenden naar Voedingsapotheker, maar dan zijn de verzendingskosten voor jouw rekening.

Let op! Niet alle producten kunnen teruggebracht worden! Hiervoor neem je best contact op met onze klantenservice.

3) Klachten en Geschillenregeling

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via info@voedingsapotheker.be. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
  2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.
  3. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl

Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

Wil je een product retourneren? Dat kan, zonder enig probleem.

Stuur een mailtje naar info@voedingsapotheker.be met vermelding van je naam, je ordernummer en de producten die je wenst te retourneren. Wij laten je dan weten op welke manier u het gemakkelijkste uw retourrecht uitoefent.

Let op! Enkel niet geopende goederen mogen teruggestuurd worden.

Eens je onze bevestiging in handen hebt, kan je je product gratis terugbrengen naar één van onze partner apotheken. Je kan het product ook terugzenden naar de Voedingsapotheker, maar dan zijn de verzendingskosten voor jouw rekening.

Als je andere vragen of klachten hebt over je levering, kan je steeds onze klantenservice contacteren. Zij helpen je dan verder.